Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor a publicat regulile afișării prețurilor în Moldova:
Care sunt obligațiile comerciantului, atunci când afișează prețurile? Ce informații trebuie să găsești pe o etichetă? 
Prețul este un factor crucial în decizia de cumpărare. Acesta este motivul pentru care el trebuie să fie afișat clar și, mai ales, trebuie să permită comparația cu alte prețuri;

Prețul trebuie să fie exprimat în lei, să fie lizibil, să nu inducă în eroare și să fie final, incluzând toate taxele (cu TVA inclus);

Pentru produsele vândute vrac, prin cântărire sau măsurare, este obligatorie numai indicarea prețului pe unitatea de măsură (kilogram, litru, metru, etc.); stabilirea prețului final de vânzare se va face la momentul individualizării produsului, prin cântărire, măsurare, etc.;

În interiorul aceleiași unități, vânzătorul trebuie să indice același preț pentru produse identice;

La produsele preambalate se indică preţul pe unitatea de măsură şi preţul de vânzare corespunzător cantităţii preambalate;

În cazul în care preţul pe unitatea de măsură este identic cu preţul de vânzare se indică numai preţul de vânzare;

În cazul produselor preambalate pentru care reglementările în vigoare prevăd indicarea atât a cantităţii nominale, cât şi a masei componentei solide, este suficient să se indice preţul pe unitatea de măsură al componentei solide;

Pentru produsele vândute în vrac prin cântărire sau măsurare este obligatorie indicarea numai a preţului pe unitatea de măsură;

În cazul livrării unui produs, cheltuielile privind ambalarea și transportul pot fi menționate separat, cu condiția ca mențiunea să fie clară, ușor de identificat și lizibilă;

În cazul serviciilor (de exemplu: coafor, restaurant), prețurile trebuie indicate în mod vizibil, clar, accesibil pentru consumator (de exemplu: listă, catalog, afișare).
Nu uita! 
Prețul final trebuie să fie clar indicat, inclusiv TVA, alte impozite și orice alte cheltuieli obligatorii (de exemplu, taxele de livrare);

În cazul reducerilor, prețurile vechi și noi trebuie să fie clare;

Imprimările mici pe etichetele de preț pot fi înșelătoare, așa că studiază produsele cu atenție;

Normele de indicare a prețului nu se aplică la antichități, obiecte de artă și licitații.
Reduceri și vânzări. La ce trebuie să fiți atenți în sezonul de reduceri?Vânzătorul are o mare libertate în determinarea prețului, dar dacă se hotărăște să facă o vânzare cu preț redus (lichidare, soldare, promoție etc.), trebuie să respecte anumite reguli:

Orice reducere de preț trebuie indicată în mod clar, astfel încât să nu existe nicio îndoială în privința prețului care trebuie plătit;

Prețul indicat trebuie să fie prețul total, adică prețul cu toate taxele incluse și incluzând toate serviciile care trebuie plătite suplimentar de către consumator;

Prețul redus trebuie să fie inferior prețului de referință; prețul de referință reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare, în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus.
Sursa:
http://consumator.gov.md/