Eu imi stimez tara si legislatia ei.
Stimez pietonii si stimez
Regulamentul circulatiei rutiere.
Am asigurare obligatorie si toate actele imi sunt in regula.
Acum citeva luni mergeam la un eveniment caritabil in centrul orasului, insa nu am ajuns. I-am oferit prioritate unui pieton la una din intersectiile centrului si la pornire masina mea a fost tamponata de un conducator auto neatent. Avea si el asigurare obligatorie si toate actele in regula.
Am pierdut jumatate de zi, trecind toate procedurile obligatorii si intocmind toate actele necesare pentru deschiderea dosarului. A doua zi am mai pierdut timp pentru a anunta asiguratorul, a trece si acolo procedurile necesare, a semna actele, etc.
Sa fac si o paranteza.
Automobilul meu este de un model relativ nou, si este primul in Moldova de acest model. Totodata beneficiaza de o garantie de 3 ani sau 100000 km parcursi si reparatia la orice alt reparator, decit cel autorizat, aduce la incetarea garantiei.
Deci
- toate automobile de acest model sunt inca in perioada de garantie si respectiv alti reparatori, decit cel oficial, nu au nici o experienta de a repara acest model;
- reparatia la orice alt reparator in primul rind aduce la incetarea garantiei.
Diferenta intre despagubirea calculata de compania de asigurare si costul reparatiei calculat de reparatorul oficial depaseste 20000 lei. Nu o mie, doua, ci
DOUAZECI MII LEI doar pentru ca
AM FOST RESPONSABILA SI I-AM OFERIT PRIORITATE UNUI PIETON.Am apelat la
Comisia Nationala a Pietei Financiare si am primit scrisoarea de raspuns, unde ei imi recomanda de a apela in instanta de judecata, deoarece legislatia RM nu prevede asemenea cazuri, si daca nu gasim numitor comun, solutia este doar instanta de judecata.
Conform Art. 23 p. (4) "Costul reparaţiei autovehiculului se stabileşte pe baza documentelor eliberate de unitatea de specialitate acceptată de părţi." Eu nu accept reparatorul propus de compania de asigurare, pentru ca nu vreau sa accept incetarea garantiei, pentru care nu port nici o vina. Nu vreau sa dau masina in "miini" in care nu am incredere ca o vor repara la fel de bine, cum o vor face oficialii.
Si totodata eu am tot dreptul sa am masina reparata.
Dupa 5 luni de corespondenta absolut inutila cu compania de asigurare (pina ce imi rezervez dreptul de a nu face publica denumirea ei), urmeaza judecata. Timp pierdut, emotii negative si cheltuieli neplanificate. Masina botita timp de 5 luni si nu stiu cit va mai dura "procesul".
DOAR PENTRU CA AM FOST RESPONSABILA SI I-AM OFERIT PRIORITATE UNUI PIETON!Poate e timpul de schimbat ceva in legislatie?